SFATURI NUTRITIE

Posted: 18 Ianuarie 2011 in SFATURI UTILE

Înainte de Crăciun, înainte de Revelion şi de sfârşitul anului nutriţionistul Pierre Dukan ne sfătuieşte să reducem alcoolul şi alimentele prea grase precum produsele de patiserie şi pâinea albă. Acesta spune că anumite excese sunt tolerate în timpul sărbătorilor chiar dacă unele alimente precum chipsurile şi arahidele ar trebui evitate. Este foarte important să nu mâncăm prea mult înainte de sărbători dacă vrem să fim în formă maximă de Crăciun şi de Revelion. Dacă te temi că te vei îngrăşa, lucru obişnuit în această perioadă, ar fi bine să optezi pentru un regim specific cu o săptămână înainte. De asemenea este indicat să reduci consumul de alcool şi al produselor prea grase. Încearcă să eviţi untul, sosul vinegretă, pâinea albă pe care o poţi înlocui cu pâinea integrală, produsele de patiserie şi ciocolata.

Alte alimente de evitat în timpul Sărbătorilor. Nu este obligatoriu să consumi numai alimente complete şi echilibrate din punct de vedere nutriţional. Trebuie doar să fii puţin atentă deoarece este foarte uşor ca în această perioadă să iei în greutate două, trei kilograme. Este important să nu consumăm alcool în mari cantităţi. Un produs consumat împreună cu alcool are un aport caloric mare mai ales dacă este consumat pe stomacul gol. Evită aperitivele precum chipsurile, biscuiţii săraţi, sau arahidele foarte bogate în calorii. Şi tradiţionalul cozonac de Crăciun are foarte multe calorii.

Ce alimente sunt recomandate?

Ca antreu se pot servi stridii. Stridiile, pe lângă faptul că nu sunt grase, sunt o sursă importantă de zinc. Ca să înlocuieşti chipsurile şi arahidele optează pentru clătite cu somon, clătite din fulgi de ovăz, roşii cherry. Clătitele din fulgi de ovăz se fac foarte uşor! Iată reţeta:

Timp de preparare: 20 min

Ingrediente:
250 g fulgi de ovăz,500 ml lapte,2 ouă,sare,200 ml ulei.

Mod de preparare:

Cu laptele fiert se opăresc fulgii de ovăz, pe care îi laşi apoi la cald. După aproximativ o oră se adaugă ouăle şi sarea şi se prăjesc în tigaie sub formă de clătite. Se pot umple cu spanac. Pentru desert, înlocuieşte cozonacul cu îngheţată.

Între sărbători poţi face mişcare: împodobeşte bradul, decorează casa cu ghirlande, în acest fel vei face puţină mişcare şi vei pierde câteva calorii. Sunt nişte gesturi simple dar de mare utilitate.

Ce trebuie să consumăm după sărbători? După sărbători este indicat să facem cât mai multă mişcare. Între Crăciun şi Revelion este recomandat să mâncăm cât mai multe fructe precum mango, kiwi, papaya, care detoxifică. În plus, kiwi conţine multă Vitamina C care te va ajuta să nu te îmbolnăveşti. Dacă lucrezi la un birou evită să ronţăi toate prostiile! Nu mai lua liftul, încearcă scările!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s